03 ноември 2007

за мишките и хората

За съжаление нямах време да споделя горещи впечатления от разни приключения.Което не съм забравила ще драсна,което съм набутала в кошчето на русата си глава жалко,че съм преживяла и не съм запомнила:))
Първо нещо работно и много важно:
миналата седмица се въоръжих с невероятно много нерви и търпение и си наложих да мина по досадната,кална,лизгава и мрачка пътечка МИТНИЦА–КАТ–ТЕХНОТЕСТ–КАТ.И това естественно се случи с благословията на една клиентка.Бу-то беше за сина и,моя беше грижата за хартийките и институциите.
Та значи ето ви казус- употребяван автомобил,произведен около 1997 година,закупен и внесен от Швейцария.Автомобила е японски.Произведен за европейския пазар през 1997 година.Тъй като тогава не е имало изискване към производителите на вписват в евротабелата номера на сертификата за типово одобрение за Европа със звездички,номера го няма написан със звездички,има го без такива.Глупостта и слабоумието на властимащите рече и отсече че щом е без звездички не е валидно.Дрън дрън...
Започваме от там че Швейцария не е пълноправен,но е асоцииран член на Европейския съюз,и е подписала Протокол № 3 /15.09.2005 на Съвета на Европа с който протокол казано по-простичко си запазва само границите,статута на неутрална държава и валутата.
В Швейцария правилата за движение по пътищата и изискванията за техническо състояние и оборудване са пъти по-високи и по-строги от тези в Европа.Според въпросния протокол движението на стоки и работна ръка е крайно облекчено.Швейцария си изравнява стандартите с тези на Европа за да облекчи търговията и още в този дух.Аз лично не се наемам да преведа протокола,но ако някой може бих си платила за услугата.
И сега ето какво се случва в нашата мила Родина:
според наредба I-45 на МВР-цитирам:

. за ПС от категории, различни от М1, L и Т - издадена от производителя или
неговия
упълномощен представител декларация за налични ЕО сертификати за одобряване
на
типа и/или съобщения по всички приложими за категорията наредби, директиви,
Правила на Икономическата комисия за Европа към Организацията на
обединените
нации (ИКЕ - ООН) - приложение № 1;
.....е да ама не!
В КАТ–София,Пловдив и още много други градове не разрешават регистрацията

на такова превозно средство ако няма протокол за еднократно типово

одобрение от фирма "ТЕХНОТЕСТ"АД.Което пък е наложено с окръжна заповед
на незнаен началник в дирекция на полицията.
Заповедта не е общественно достояние.Абсолютно си е вътрешна.И е абсолютно
недостъпна
за обикновенния гражданин.И на нито едно гише,никъде в КАТ-София няма
изнесена
информация
че не можете да си регистрирате автомобила без звездички в евротабелата или без
протокол от Технотест.
Въпросният протокол,издаден от Технотест струваше
около 80 лева,сега струва 180 лева.А за автомобилите които се внасят от САЩ,
Канада,остров Тамбукту или Непал струва 430 лева.
Страхотно лоби има тая фирма Технотест....
Всеки голяма производител на автомобили си има официален представител в
нашата
държава.
Официалният представител във всеки момент има право да направи запитване до
завода-
производител относно техническите характеристики на дадено превозно
средство.Именно официалният представител на производителя си слага парафа
под документ за техническото състояние да едно МПС.Кое как колко,кога,къде е
произведено.А и най-важното:
бележката от официалния представител е или безплатна или струва 10-20 лева.
И в тази бележка са описани всички необходими данни дали и как е произведено
МПС-то за Европейски пазар и по европейски изисквания.
Имам още работа.Утре пак.Тази история ще има продължение и развитие.
Ако има още пострадали от недомислието на КАТ във връзка с регистрацията
на нововнесен употребяван автомобил от Швейцария,свържете се с мен,мисля
че заедно ще преборим някак нещата.
-------------------------------------------------------------------
Не бях ходила в Чифлик от 2 години.В събота се занесохме до там.Първо
заварихме мноооого сняг:)) Също и заварихме 4 чисто нови хотела за 2
години..Браво...Също заварихме авария в електропровода,но бяхме
изключително
приятно изненадани да открием че всеки нов хотел си има собствен генератор
за електричество.Въпреки липсата на ток,стаите бяха топли,имаше вряла
минерална
вода на кранчетата и невероятно добра кухня в новия хотел Веника Палас.
Много много ми хареса..ще ида пак...

1 коментар:

niko каза...

Nie jiveem v darjava,koiato samo gleda kak da smukne oshte niakoj lev ott garba i na bez tova precakanite hora.Kogato dojde nein red da zashtiti svoite grajdani nikakva ja niama. Kazusa s vnosa na koli ot Switzerland e dosta interesen. I na men moje bi mi predstoi skoro da mina po tazi kriva pateka.Oshte se kolebaja.Drugiat interesen kazus e proslovutiat AKCIZ ... Ako kolata ti e nad 163konski sili plashtash 35 leva za vsiaka ot tiah. Znachi ako edin francuzin si kupi kola ot Germany,prosto otiva v prefekturata ,plashta si taksite za registracia i zastrahovkata i zapochva da kara.Horata smiatat tova za s6shtoto kakto naprimer chovek ot Varna da si kupi kola ot Sofia.Niama znachenie dali e 10 konia ili 1000. Tova se naricha EU... Poneje nie bulgarite sme mnogo bogati triabva da plashtame na bednata ni darjava i tozi glupav akciz. Na niakoj hora im e mnogo udobno da se praviat na udareni ,kogato triabva da davat na grajdanite ,no vinagi sa na linia,kogato ima neshto da se vzema.Otnovo ne sme ravnopostaveni s grajdanite na EU.Tezi neshta na normalen ezik se nrichat IZNUDVANE i triabva da b6dat presledvani ot EVROPEJSKIAT S6D. No za s6jalenie niakoj triabva da go sezira,a tova e svarzano s mnogo vreme i pari.Eto tova izpolzvat nashite upravnici i prod6ljavat da grabjat.Dokato si m6lchim i vseki gleda da spasi sebe si takiva grabiteli i iznudvachi shte prodaljava da ima. A kak zav6rshi sagata s registraciata v KAT ? Mnogo mi e liubopitno?