05 април 2007

Великденски

Иде хубав празник..аз поне винаги съм го усещала като такъв...и някак странно винаги съм си го определяла като моя личен празник на надеждата...Но пък и винаги около Великден съм си задавала един много странен въпрос,който ще споделя:
Направило ли ви е впечаление че Великденските празници са истински тачени в България,всичкия народ се изсипва да ходи на църква,да пости преди празника...да се напряга да спазва традициите?..А съвсем не така стоят нещата с другите големи църковни празници като Коледа,Вси светии и които други се сетите...И някак този празник си го спомням и от едно по друго време- "недемократично"..и тогава си го тачехме много..помня на баба козунаците,как ни гонеше да не изстива стаята докато ги меси...как хубаво миришеше цялата къща...
Мислите ли че българина не е загубил надежда и посрещането на Великденските празници е именно това- отражение на късче от националното ни съзнание?...
Еее аз се надявам да е така..
На всички пожелавам хубави празници и нека има надежда :р

1 коментар:

Анонимен каза...

Ей, Златева, откога празника Вси Светии ни касае, ам?:Р Или си католичка и съм прупущила тоз' ми ти факт:Р