09 май 2007

съчинение разсъждение на дъвкана и предъвквана тема

Голямо писане изписах днес.Толкова че чак ми се зави свят накрая:)
Току що гледах Next с Никалас Кейдж и с гаджето в Арена:)) Хем се смях много хем и много се размислях.Ама съм блондинка ,не забравяйте че мисленето ми е другото Аз:))
От позицията на узрялото ми ЕГН стигнах до извода че съм голяма будала,както казваше мойта баба и слагаше ударението на у:)) По насериозно ако се погледна открих че днешните приказки за психическия тормоз са ме впечатлили.И като се прочетох къде какво съм писала измъдрих че май съм леко цинична.
Добре де,истината е че аз самата съм била жертва на психически тормоз и темата ме засяга по-дълбоко отколкото изглежда.Докато се прибирах към къщи в движение пак я предъвкахме с по една две реплики темата с Fenia.
Психически тормоз на улицата не е възможно да има,защото там няма зависимости.Всеки минава и заминава.В училището обаче има.На първо ниво са зависимостите между децата.После идват тези между тях и учителите.После идват по сложните и по заплетени между самите учители и някъде накрая има зависимост между учителите и родителите,която често не е пряка.Примери:
1.Иванчо и Петърчо и Асенчо са другарчета.децата си хортуват чудесно.Понякога само Иванчо казва на Асенчо че няма да му е приятел повече ако не му даде да си поиграе с неговия телефон.
2.Госпожа Петрова изпитва Драганчо на дъската по математика.Пише задача и му казва да я реши.След малко обаче Драганчо смутено отбелязва че условието на задачата е сгрешено и така не може да се реши.Госпожа Петрова му казва че ей сега ще го заведе при директора и ще му напише двойка щом и се подиграва пред целия клас.Другите деца шепнешком му казват че и те са открили грешка,ама си траят да не стигнат и те до двойката.
3.Класната на Драганчо в междучасието случайно или нарочно разбира че госпожа Петрова пак е имала проблеми с децата,отива при нея,госпожата от вратата на учителската стая на висок глас започва да обяснява че този клас от който излязла предния час бил ужасен,много невъзпитани били децата....
4.Онеправдяния Драганчо,след като отнесъл вихъра от врясъци на госпожите се оплакал в къщи.Татко му на другия ден отишъл преди часовете в училището да говори с учителките.Те надълго и нашироко му обяснили че детето му е много умно,ама е много разглезено,на всичко има отговор.Човечецът изслушал каквото трябва и си излязъл объркан от училището..
Е?:) Как ви се струва?Дали пък не съзряхте наченки на психически тормоз в измислицата?:)) Къде ли е границата?..Къде ли точно започва?...
По темата за зависимостите в домашни условия и психическия тормоз в семейството изобщо категорично отказвам да пиша.Само ще довърша така:
знам че днешния свят живее на принципа на глутницата- ако си силен ставаш,ако си слаб мри,но не ми харесва.Не за друго а защото силата и слабостта са дадености,както цвета на косата и на очите.Те /силата и слабостта/са комбинация от гени и кой знае още какво,не съм специалист.Дали ако сме по-толерантни към правото на избор на човека около нас няма
пък да има по-малко насилие?...И колко можем да бъдем толерантни и търпеливи към обичащите ни и хората които обичаме ?Да си търпелив значи ли че трябва да търпиш да те насилват или значи че трябва да дадеш поне веднъж шанс и ако не ти харесва продължението и ти стиска да хлопнеш вратата?
Кои са насилниците- тези които прекалено много обичат себе си и искат всички да са като тях или тези които прекалено много мразят себе си и във всеки виждат собственното си лице?....Циагнина си е просто циганин,обратния си е просто обратен,лудия си е просто луд,ама щом ги има значи тук им е мястото...Колкото и да ги гледаме презрително...И никой няма право да твърди друго.

2 коментара:

Fenia каза...

Честно казано не разбирам какво точно искаш да кажеш? Нима някой спори, че тормозът, е нещо отвратително? Когато чета вечните ти хули към учителите, обаче, полудявам! Що пък не даде примера как учениците и родителите с непрекъснатите си претенции, тормозят учителите, а? Как самият им министър (на образованието) не само, че ги е изоставил, но и ги тормози?! Този олигофрен не може да накара учениците да влязат в училището, тръгнал да гони учителите за отсъствия, та те, милите не смеят един болничен да си вземат? А вие, родителите, вместо да възпитавате децата си в уважение към тях, си измивате ръцете с тях - вашите грешки, считате за учителски!
А конкретно по въпросът за тормоза, то считам, че той плод на комплексарство. Кога един човек тръгва да тормози друг? Ми... когато не може да му докаже по друг начин, че е прав, че е по-добър и т.н. И за доказателство какво? - бие го, унижава го, кара го да страда... Просто комплекси! И както ти казах снощи - всичко е въпрос на сила (зависи с кого си имаш работа - с по-силен от теб или по-слаб)....

zlatkata каза...

С нито едно от нещата които пишеш тук в този коментар не съм съгласна.И не хуля учителите,не си прочела внимателно.Както и не съм съгласна за по-силните и по-слабите.